Shop Mobile More Submit  Join Login
Jango Comics - Avatar 1-D by laresistance Jango Comics - Avatar 1-D by laresistance
Another weekly comic for Vice Magazine (Belgium edition).

a hasty hasty job. I'm probably gonna redraw this one and use better colours too.
Add a Comment:
 
:iconthe-mirrorball-man:
The-Mirrorball-Man Featured By Owner Jan 4, 2010  Hobbyist Digital Artist
There's nothing wrong with this one, as far as I'm concerned. And the colors look great, actually.

I find it fascinating that cinema is now promoting 3D as the new step in its evolution, while theater has been in 3D for centuries! :D
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Jan 4, 2010
hehe, very kind of you sir, but I just know that I can do this one better.
So I will some time. the colours are quite ok, but the drawings and perhaps narrative can be upgraded some more

3D is just something they wanna breathe life into as something "new", because we all want something new all of the time.
at least that's what hollywood thinks. I think good old stories never lose their magic.
Reply
:iconthe-mirrorball-man:
The-Mirrorball-Man Featured By Owner Jan 5, 2010  Hobbyist Digital Artist
I love new things and I love irony, so I'm of two minds about 3D cinema. :D
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Jan 5, 2010
good explanation :)
Reply
:icondunwich7:
dunwich7 Featured By Owner Dec 10, 2009   Digital Artist
Lol, this made me laugh out loud, it did :)

:clap:
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Dec 10, 2009
yeeha, victory :)
Reply
:iconhorrorrudey:
HorrorRudey Featured By Owner Nov 30, 2009  Hobbyist General Artist
The kangaroo.. i bet he is not 100% kangaroo! his face look like armadilo!

when the world need no money, they change it with violence! (two punch in yer balls for a candy) is that the idea?

waw, you are so insane!

sex.. yeah!
Reply
:iconpigmeat:
pigmeat Featured By Owner Nov 29, 2009
I see why they're unhappy at the end - not only did they get a punch in the eye, but the film still had 2 dimensions.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 30, 2009
haha, clever observation. a piece of pie to you.
Reply
:iconbetweenthetwilight:
Betweenthetwilight Featured By Owner Nov 8, 2009
Haha, clever!
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 9, 2009
hehe thanks
Reply
:iconbetweenthetwilight:
Betweenthetwilight Featured By Owner Nov 11, 2009
You're welcome :]
Reply
:iconmumblingidiot:
MumblingIdiot Featured By Owner Nov 8, 2009  Professional
I think you did rather well for a hasty job. I lol'd.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 9, 2009
thanks, mister, but I have an idea that will even make it better. soon an update

glad you lol'd, I joy'd
Reply
:iconoh-the-humanatee:
oh-the-humanatee Featured By Owner Nov 4, 2009
Damned clever, even if you did rush!
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 4, 2009
mighty thanks, mister H !
Reply
:icontabacohabano:
tabacohabano Featured By Owner Nov 4, 2009  Hobbyist Digital Artist
hahaha!
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 4, 2009
glad I could make you laugh !
Reply
:iconykhaykha:
ykhaykha Featured By Owner Nov 4, 2009
still cracking me up! :D
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 4, 2009
yay :), with much delight
Reply
:icondustdream:
dustdream Featured By Owner Nov 3, 2009
This is sparta, hum no,... sorry this is jamgojim !

Great work my friend ! Just what we need about surprise and fun !
Bravo Dimitri.

F.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 4, 2009
hehe ! at your service !
Reply
:iconralphniese:
RalphNiese Featured By Owner Nov 3, 2009  Professional General Artist
puh, this one took long...:D now i got it.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 4, 2009
ow damn, really ? perhaps gotta work on it..

what wasn't clear ?
Reply
:iconralphniese:
RalphNiese Featured By Owner Nov 4, 2009  Professional General Artist
i dunno. i thought the headline of "avat(...) 1D" didn´t have anything to do with the following scenery since he´s like waiting on somebody or standing there on the first panel...so i had put it as a not important thing in my brains and wondered what the boxing cangarooh had to do in this then. while having Johnny Ryan in our monthly vice mag i´m expecting always something dirty, absolutely deprimating and fecality funny-esque. :D
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 11, 2009
aha, thanks for the feedback. I'm working on a newer version. I'm not as nasty as Johnny Ryan, because that's not my nature :)

love his stuff though
Reply
:iconralphniese:
RalphNiese Featured By Owner Nov 12, 2009  Professional General Artist
Johnny ryan ain´t nasty, he´s just honest :D
also honest in an artistry way like when you get a really crazy idea
and you think this won´t go - everybody will say that´s not acceptable -
these kind of ideas - he´s just doing it - no matter what.

i sometimes get the weirdest ideas while watching or listening to the news, where
i mess things up by hearing not the stuff that´s actually said by the moderator. this is sometimes so bizarre stuff i also forget to write down.

in what was my speech here supposed to end? uhm..i forgot!
oh yeah, hear on your belly. he knows right!
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 13, 2009
haha, well, that's another way of putting it and I agree.
I think he makes the stuff that is truly him.

thanks for the advice :), I'm thinking about it and you're right
Reply
:iconrichardtherough:
RichardTheRough Featured By Owner Nov 3, 2009  Professional Interface Designer
GENIUS.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 4, 2009
thanks so much ! I'm not genius at all :), rather very tired and having fun, but thanks !
Reply
:iconrichardtherough:
RichardTheRough Featured By Owner Nov 4, 2009  Professional Interface Designer
Don't underrate that thing man:
sense of humour is a gift, draw well is a question of training (not always, but what I want to say is that an artist can "upgrade" his skills, but the sense of humour is a skill that you have or you haven't, I think).
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 11, 2009
great compliment, thanks so much !
Reply
:iconrichardtherough:
RichardTheRough Featured By Owner Nov 11, 2009  Professional Interface Designer
You're welcome mate.
:ahoy:
Reply
:iconnookslider:
Nookslider Featured By Owner Nov 3, 2009  Hobbyist Photographer
Why do I have a feeling that a lawsuit is involved?:lol:
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 4, 2009
because you are american ? :)
Reply
:iconnookslider:
Nookslider Featured By Owner Nov 4, 2009  Hobbyist Photographer
YES!!!:lol: But I'm a rare American,I don't sue people.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 11, 2009
high fiiiiiiiivvveeee
Reply
:iconnookslider:
Nookslider Featured By Owner Nov 11, 2009  Hobbyist Photographer
:highfive: YEAH!
Reply
:iconcreepermay:
creeperMay Featured By Owner Nov 3, 2009
Haha, I like the 'SEX' in the window. :P
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 3, 2009
I KNEW someone was gonna say this :) and yay, it's you, you pervert ! :D
Reply
:iconcreepermay:
creeperMay Featured By Owner Nov 11, 2009
Hey, I didn't draw it ;)
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 11, 2009
touché, smartass :)
Reply
:iconbuckymcnasty:
buckymcnasty Featured By Owner Nov 3, 2009
Was that the whole movie?! What a way to spend $10.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 4, 2009
yeah, they keep finding ways to suck the money out of your pocket.

but I have to add, that kangaroo needs his cigarettes
Reply
:iconbuckymcnasty:
buckymcnasty Featured By Owner Nov 4, 2009
Life's hard out there for a marsupial. I heard his cousin became a drug dealer in NYC.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 11, 2009
ow crap, yeah, read about it in the kangaroo times
Reply
:iconbuckymcnasty:
buckymcnasty Featured By Owner Nov 11, 2009
How'd you get the Kangaroo Times? I had to fly all the way to Australia to reach the nearest KT newsstand.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 11, 2009
two words: black market.
Reply
:iconbuckymcnasty:
buckymcnasty Featured By Owner Nov 11, 2009
Ah, the answer to everything! I bought a giraffe and an entire bridge that way.
Reply
:iconlaresistance:
laresistance Featured By Owner Nov 12, 2009
It is ! What kind of bridge ? I only got money to buy half a giraffe. It looks stupid without a neck.
Reply
(1 Reply)
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
November 3, 2009
Image Size
585 KB
Resolution
655×1000
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
997
Favourites
25 (who?)
Comments
53
Downloads
34
×